Osteopati behandling i Fredericia

Formålet med Manuel medicin – eller osteopati, er at genoprette kroppens balance og naturlige funktion gennem en kombination af viden indenfor anatomi, fysiologi, biomekanik, neurologi, sygdomslære, fosterlære og organlære.

En osteopat behandler kun med hænderne gennem manipulation, tryk og stræk – uden brug af medicin, nåle eller andre kirurgiske instrumenter.

Osteopati er specielt effektiv for behandling af især rygsmerter og nakkesmerter og tilhørende nervesmerter såsom f.eks. iskias. En osteopats evner til at behandle leddene er også godt anerkendt og respekteret, især inden for sportsmedicin. Vi behandler skuldre, albuer, håndled og hænder, hofter, knæ, ankler og fødder, uanset om problemerne er sports-relaterede eller ej. I USA er osteopati en del af medicin-studiet.

Den osteopatiske undersøgelse:

Når du bestiller en Osteopatisk Undersøgelse her på klinikken, vil du først modtage et spørgeskema, som du skal besvare grundigt og have med når du kommer.

Når du kommer til klinikken, laver vi en grundig undersøgelse af hele kroppen, fra fod til kranium. Undersøgelsen tager en time.

Din sygehistorie, kombineret med undersøgelsen, vil give os mulighed for at diagnosticere de problemer, du oplever.  Ved hjælp af disse oplysninger, vil vi kunne være i stand til at give dig, en meget grundig og personlig behandlingsplan, for dit problem. Vores mål er, mere at finde din årsag til dine smerter og problem, for derved fjerne det problem der trigger dine smerter.

Vi kan også rådgive dig omkring hvordan du kan forbedre din livsstil og forebygge, der opstår yderligere problemer, hvilket kan være gennem kost, motion eller anden rådgivning.

Typisk en uge efter undersøgelsen vil du få en grundig udredt journal, med problemstilling og hvordan vi ser dit problem løst.

Hvem har gavn af osteopati:

Osteopati kan være til gavn for folk i alle aldre, fra børn til ældre. Vores behandling hjælper folk, der har problemer i forbindelse med deres livsstil. Om deres symptomer skyldes dårlige arbejdsstillinger, gentagne overbelastninger eller en skade, enten på arbejde, i hjemmet, fritiden eller under sport. Det er yderst gavnligt for vordende mødre, der ikke længere kan tage medicin for ømhed og smerter, at får en osteopatisk vejledning.