K-Laser behandling

K-laser, klasse 4 / Chokbølge behandling Behandling 15 min. 250 ,-
BOOK EN TID TIL K-LASER BEHANDLING

K-laser

K-Laser er en pioner inden for laser terapi, som er unik til at lindre smerter og hjælpe heling af skader.

Uanset om din skade er akut eller kronisk, overfladisk eller dyb, kan K-Laser terapi hjælpe dig.

En laserbehandling består af koncentreret energi, som trænger 6-8 cm ned i vævet og booster kroppens naturlige reparationsmekanismer på cellulær niveau.

En K-laser er unik i forhold til andre lasere, på flere niveauer:

Høj watt. Jo mere watt jo mere power, vores K-laser er på 15 watt og kan lave peaks op på 20 watt, i modsætning til typisk Klasse 3B lasere, hvor man regner i milliwatt. Den udsender også 4 bølgelængder, som hver har deres egen funktion. Den ene bølgelængde øger blodcirkulationen, en anden tilfører mere ilt til området, en tredje øger cellernes stofskifte og dermed helingsproces, en fjerde kan dæmpe sensibiliteten i nervesystemet, og dermed reducere smerter.

Vi giver både K-laser som ene behandling og i kombination med andre behandlinger.

Der er ingen bivirkninger overhovedet ved at få K-laser, uanset hvad du måtte fejle. Du kan kun blive øm eller have smerter op til 26 timer efter behandlingen, hvilket oftest er på grund af den øgede blodgennemstrømning, der kommer til området efterfølgende.

Har du en skade der er mindre end 3 måneder gammel, skal du regne med i alt 6 behandlinger fordelt over 1-2 behandlinger om ugen.

Hvis din skade er mere end 3 måneder gammel, skal du regne med i alt 10 behandlinger fordelt over 1 behandling om ugen. Du kan se hvad en behandling koster ved at klikke her.

Den er især effektiv til sportsskader, ledskader, arvæv, sårbehandling og smerter.

Vi kan liste nogen af de vigtige effekter op omkring K-laserbehandlingen her:

Øget metabolistisk aktivitet.

Ved at stimulere vigtige molekyler (hæmoglobin, vand, cytokrom c) forbedrer K-Laser-terapi vævsoxygenering, ATP-syntese og intercellulære udvekslinger, aktiverer en kaskade af fotokemiske reaktioner, der fremskynder den helende, regenerative proces.

Forbedrer blodgennemstrømningen.

K-Laser-terapi øger blodgennemstrømningen i det behandlede område og fremmer dannelse af nye blodkar ( angiogenese), hvilket forbedrer blodcirkulationen, optimerer vævsnæring og fjerner celleaffald og inflammatorisk affald. K-Laser øger også den lymfatiske dræning. derved sker der en reduktion i hævelse forårsaget af blå mærker eller lokal betændelse.

K-laser fremmer helingen

Laserterapi fremskynder afslutningen af den inflammatoriske proces.  Et stof der hedder  interleukin-1, som er et cytokin, der har immun- og inflammatoriske virkninger, viser sig at være reduceret ved laserbehandling. Desuden er der et antioxidant kaldet Super Oxide Dismutase (SOD) øges, hvilket hjælper med at reducere de skadelige frie radikaler i kroppen.

Forbedring af nervesystemerne

Laserterapi er bevist kan lette normaliseringen af nervesignalerne i både det autonome, sensoriske og motoriske neurale veje. Det er også bevist, at K-laser stimulerer regenerering af celler i beskadigede nerver .

Nedsætter smerter

Smertelindring er resultatet af en ændring af nerveaktiviteten, samtidig med hvis man reducere lokal betændelse og hævelse, vil smerterne i de frie nerverende også ændre sig.

K-laser accelerer reparationsprocessen i cellerne.

K-laserens bølgelængder, styrke og pulsfrekvenser trænger dybt ned i vævet og fremskynder dermed den cellulære reproduktion og vækst ved at øge cellernes stofskifte. Det vil betyde at den reparationsprocess er foregår o  cellerne, i sener, ledbånd, muskler og knogler hurtigere sker meget hurtigere.

Hindring af arvævsdannelse

Hvis man giver K-laserterapi tidligt efter en operation kan det forhindre ophobning af arvæv.. Når vævet først er helet, har det også vist sig at være mere elastisk med minimal ardannelse, hvilket hindre arvævsproblemer.

Øger sårdannelse

Laserterapi med K-laser optimerer dannelse kollagen og elastinaflejring, hvilket betyder at sår hurtigere heler og lukker. K-laser terapi er derfor yderst effektiv mod kroniske diabetiske sår og traumatiske sår.

BOOK EN TID TIL K-LASER BEHANDLING