Zoneterapi Kolding

Zoneterapi voksen Behandling 60 min. 600 ,-
Zoneterapi børn u. 12 år Behandling 45 min. 400 ,-
Zoneterapi til baby. Kvindehænder og babyfødder.

Vil du gerne øge din sundhedstilstand, så er zoneterapi i Vejle lige noget for dig. Zoneterapi er en populær behandlingsmetode, som er blevet brugt i årevis til at behandle mange forskellige helbredsproblemer, og du kan nu booke en tid med zoneterapi i Vejle.

Mennesker er en sammensat organisme, hvis noget ikke fungerer, så bliver der ubalance. Denne ubalance kan resultere i sygdom, smerter, træthed og utilpashed. En zoneterapi behandling hjælper ofte til genoprette balancen i kroppen.

Vi ser også ofte at specielt børn oplever stor glæde af zoneterapi i Vejle. Børn responderer hurtigt på behandlingen, og der ses som regel resultater på relativ kort tid. Zoneterapi kan eksempelvis hjælpe de børn, der ofte får mellemørebetændelse ved forkølelse.

Hvad er zoneterapi?

Zoneterapi er kort sagt en behandlingsform, hvor behandleren trykker på bestemte punkter på foden, for at afhjælpe forskellige lidelser.

Fødderne er som et kort over hele menneskekroppen, og hvor del af kroppen har en zone på fødderne, som kaldes en reflekszone. En zoneterapeut bruger reflekszonerne til at identificere de problemer, der er opstået i kroppen. Hvis en af reflekszonerne er ømme, hænger det ofte sammen med, at en del af kroppen ikke fungerer optimalt. En genoprettelse af kroppens balance sker ved hjælp af behandlinger i de ømme reflekszoner ved hjælp af trykkombinationer, og zoneterapeuten kan dermed påvirke organerne til at forbedre kroppens funktioner.

Der opstår let blokeringer og ubalancer i kroppen, hvilket kan være med til at føre til sygdom og smerter. Zoneterapi i Vejle kan hjælpe med at genoprette balance i kroppen.  Dette gøres med tryk under fødderne og stimulering af de enkelte reflekszoner. Stimuleringen i reflekszonerne, skaber en vekselvirkning gennem kroppen og fjerner energiblokeringer. Zoneterapibehandling i Vejle kan dermed sætte gang i kroppens selvhelbredende kræfter.

Hvilke helbredsproblemer kan zoneterapi hjælpe med?

De typiske problemer som zoneterapi i Vejle kan hjælpe med er:

• Fordøjelsesproblemer/mavesmerter
  • Hovedpine/migræne
  • Allergi
  • Hormonelle forstyrrelser
  • Kredsløbssygdomme
  • Betændelsestilstande
  • Forkølelsessymptomer
  • Øjne- og øre problemer og meget mere

Hvordan foregår en behandling med zoneterapi?

Et behandlingsforløb med zoneterapi i Vejle, er meget individuelt og afhænger af din sundhedstilstand. Det afhænger desuden også af hvad lige netop du ønsker at arbejde på.

En behandling vil ofte begynde med en samtale, hvor zoneterapeuten danner sig et indtryk af de symptomer og gener, som du ønsker at blive behandlet for. Herefter vil en undersøgelse af fødderne blive foretaget, så zoneterapeuten kan vurdere den ømhed og de spændinger der måtte være i reflekszonerne.

Zoneterapeuten vil efter en samtale, finde frem til, hvilke reflekszoner der skal behandles, derefter begynder behandlingen med massage og forskellige former for tryk i reflekszonerne.

Selve behandlingen foregår sådan, at zoneterapeuten masserer føddernes under- og oversider med lette tryk, og skifter mellem højre og venstre fod. Oplever du ømhed under behandlingen, vil zoneterapeuten forsøge at massere smerten væk eller formindske den. En zoneterapeut tager altid hensyn til den individuelle klients smertetærskel.

Du skal regne med mindst to til tre behandlinger med zoneterapi i Vejle. Det er et minimum for at zoneterapien skal have nogen virkning. Zoneterapi i Vejle kan afhjælpe gener og vedligeholde et godt helbred. Zoneterapi er for alle, uanset alder og køn.