Osteopati Vejle

Nu kan du få osteopati behandlinger i Vejle. Manuel medicin, også kaldet osteopati, har det formål at genoprette kroppens naturlige funktion og balance. Det sker ved hjælp af en kombination af viden inden for anatomi, fysiologi, biomekanik, neurologi, sygdomslære, foster- og organlære.

Med en behandling i osteopati i Vejle, kan du blive behandlet for smerter i henholdsvis ryg- og nakke. De fleste oplever i forbindelse med ryg- og nakkesmerter, smerter i nerverne, som eksempelvis iskias. En behandling i osteopati i Vejle, foregår kun med brug af  hænderne via manipulation, tryk og stræk. En osteopatisk behandling er derfor helt uden brug af medicin, nåle eller andre kirurgiske instrumenter.

Hvad er osteopati?

Behandlingsformen osteopati er helhedsorienteret, og er baseret på sundhedsvidenskabelige fag som anatomi, neurologi, fysiologi, biomekanik, embryologi og patologi. Osteopati i Vejle har til formål at korrigere kroppen således, at kroppens egne selvhelings mekanismer træder i kraft.

En behandling i osteopati i Vejle, vil undersøge og forebygge dysfunktioner overalt i kroppen, og ved hjælp af osteopatiske behandlinger i Vejle kan du blive behandlet i led, muskler og bindevæv, som med osteopatiske manipulative teknikker kan normalisere kroppens funktioner.

OMT, eller osteopatiske manipulative teknikker, er med til at manipulere og mobilisere kroppens led, muskler, og fascier, som er det tynde bindevæv, som forbinder kroppens strukturer. Formålet med denne teknik, er at optimere kroppens funktioner, som er vigtigt, da de er afhængige af hinanden.

Den osteopatiske undersøgelse

Når du bestiller din behandling i osteopati i Vejle, modtager du et spørgeskema som du skal besvare grundigt, og derefter medbringe ved ankomst til klinikken.

Når du ankommer til klinikken for osteopati Vejle, laver vi en grundig undersøgelse af hele kroppen, hvilket tager omkring en times tid.

For at vi kan diagnosticere de problemer som du oplever på bedste vis, kigger vi også på din sygehistorie i kombination med undersøgelsen. Oplysningerne, er med til at hjælpe os med at give dig en fyldestgørende og personlig behandlingsplan, som passer til lige netop dit problem. Disse oplysninger vil hjælpe os med at give dig en meget grundig og personlig

Formålet med osteopati i Vejle, er at finde frem til det, som er med til forårsage dig ubehag og problemer i din krop. Vi kan dermed ved hjælp af en osteopatisk behandling, fjerne de problemer, der skylder dig smerte.

Vi giver også rådgivning til, hvordan du kan forbedre din livsstil, eksempelvis gennem kost og motion, og rådgivning til forebyggelse af yderligere problemer. Du skal blot vente en lille uges tid fra din undersøgelse er fuldført til at du modtager en journal, der indeholder den bedste løsning til, hvordan lige netop dit problem skal løses.

Hvem har gavn af osteopati?

Osteopati Vejle kan være til gavn for de fleste, fra børn til ældre. Osteopatiske behandlinger hjælper klienter, der har problemer i forbindelse med deres livsstil. Vores behandling er med til at forklare de symptomer du måtte opleve, om de skyldes dårlige arbejdsstillinger, gentagne bevægelser eller eventuelle skader, der kan være sket på arbejde, i hjemmet eller i fritiden. Klienter som ikke har mulighed for at tage medicin for eksempelvis ømhed og ubehag, oplever stor gavn af osteopati i Vejle.

Lider du af enten ryg-, nakkesmerter eller andre smerter i led og muskler, så book en tid her på klinikken for osteopati i Vejle. Du kan blive behandlet i alt fra skuldre, albuer, håndled, hænder til hofter, knæ, ankler, fødder og meget mere. Hvad end problemet måtte være, så vil vi hjælpe dig med at finde den bedste behandlingsplan i osteopati i Vejle.