Osteopati Middelfart

Har du problemer med forskellige funktioner i kroppen på grund af smerter i led, eller døjer du særligt med ryg- og/eller nakkesmerter, er du måske kommet til det rette sted. Vi kender alle til det med at skulle have behandlinger for smerter, som vores almindelige læge ikke kan hjælpe os med. Men det kan også være svært at finde ud af, hvilken behandlingsform man skal vælge, hvis man ikke har en klar guide fra lægen. I første omgang er det altid en god ide at spørge lægen eller os til rådighed, inden du bestiller en tid. Men vil du gerne vide mere om, hvad Osteopati kan gøre for dig, læs med her.

Hvad er Osteopati?

Osteopati er en alternativ behandlingsform, også kaldet for manuel medicin. Det er en helhedsorienteret behandlingsform, der er baseret på flere forskellige traditionelle sundhedsvidenskabelige fag som eksempelvis fysiologi. Hele ideen bag osteopati er, at hvis kroppen bliver korrigeret mekanisk, vil dens egenskaber træde i kræft og kroppen vil have selvhelingsmekanismer. En osteopat undersøger og forebygger dysfunktioner i hele kroppen, samtidig med de behandler led, muskler og bindevæv med manipulative teknikker, så kroppens funktioner kan blive normale igen.

Hvilke behandlinger får man hos en Osteopat?

Der er kan være flere forskellige typer af behandlinger hos en osteopat. Men du skal være opmærksom på, at der både kan foretages behandlinger af babyer, børn, teenagere og voksne. En osteopat er trænet i at arbejde med et bredt udvalg af problemer med kroppen. Du kan blandt andet få hjælp til migræne, nakke- og rygsmerter, piskesmæld, Skulder-, albue- og håndledsproblemer, overbelastningsskader og symptomer relateret til graviditet og efterfødsel. Der er altså mange muligheder, når du skal behandles hos en osteopat. Men hvis du er i tvivl om, hvilken osteopatisk behandling der kan være relevant for dig, er det bare med at kontakte os.

Den osteopatiske undersøgelse

Er du nysgerrig på, hvordan den osteopatiske undersøgelse foregår, får du svar her. Først og fremmest, får du tilsendt et spørgeskema, du skal have udfyldt når du kommer til klinikken. Når du kommer til undersøgelse, vil du få foretaget en grundig undersøgelse af hele kroppen, hvor vi starter fra kranium og ned, hvilket vil tage cirka en times tid. Når undersøgelsen er færdig, vil der blive diagnosticeret problemer i kombination med din sygehistorie. Derefter bliver der lagt en grundig behandlingsplan, som skal hjælpe dig videre i forløbet.

Hvornår har man brug for osteopati?

Det kan være meget forskelligt fra person til person, hvornår man har brug for osteopati. For nogle kan det være tidligt i et smerteforløb, mens andre først får brug for det senere hen. Men alle mennesker kan have gavn af osteopati – uanset alder, så alt lige fra børn til ældre. Det kan eksempelvis være du har problemer i forbindelse med din livsstil, hvad end det er dårlig arbejdsstilling, gentagne overbelastninger på arbejde, i hjemmet eller fritiden – her kan osteopati være behjælpeligt. Det kan også være behjælpeligt, når man er gravid og ikke længere kan tage medicin for ømhed og smerter.