Osteopati Kolding

Kom til Kolding og få osteopatiske behandlinger. Med osteopati, også kendt som manuel medicin, er formålet at genoprette kroppens balance og dens naturlige funktion. Denne genoprettelse sker via en kombination af viden inden for anatomi, fysiologi, biomekanik, neurologi, sygdomslære, foster- og organlære.

Når du får en behandling i osteopati i Kolding, kan du blive behandlet for ryg-, nakke- og nervesmerter, såsom iskias. Osteopati foregår udelukkende med hænderne gennem manipulation, tryk og stræk, og er derfor helt uden brug af medicin, nåle eller andre kirurgiske instrumenter.

Hvad er osteopati?

Osteopati er en helhedsorienteret behandlingsform, som er baseret på videnskabelige fag som anatomi, neurologi, fysiologi, biomekanik, embryologi og patologi. Formålet med osteopati i Kolding, er at kroppens egne selvhelings mekanismer vil træde i kraft, når kroppen bliver korrigeret mekanisk.

Osteopati Kolding undersøger og forebygger dysfunktioner i hele din krop, og via behandlinger i osteopati i Kolding, kan du blive behandlet i led, muskler og bindevæv, med osteopatiske manipulative teknikker for at normalisere kroppens funktioner.

De osteopatiske manipulative teknikker omfatter manipulationer og mobilisering af kroppens led, muskler og det tynde bindevæv, der forbinder kroppens strukturer, også kaldet fascier. Denne teknik har det formål at optimere kroppens funktioner, da de er afhængige af hinandens funktioner.

Den osteopatiske undersøgelse

Når du skal bestille en behandling i osteopati i Kolding, modtager du som det første et spørgeskema, som skal besvares fyldestgørende, og skal medbringes når du ankommer til klinikken.

Ved ankomst til klinikken for osteopati i Kolding, laver vi en grundig undersøgelse af din krop, fra top til tå, eller fra fod til kranium. Denne undersøgelse tager omtrent en time.

Vi kigger også på din sygehistorie, og kombineret med undersøgelsen, vil det give os muligheden for at diagnosticere de problemer, som du oplever. Disse oplysninger vil hjælpe os med at give dig en grundig og personlig behandlingsplan, som passer til lige netop dit problem.

Målet med osteopati i Kolding, er at finde årsagen til det, der forårsager dig smerter og problemer i kroppen, og kan dermed ved hjælp af den osteopatiske behandling fjerne det problem, der trigger dine smerter.

Desuden, giver vi også rådgivning til, hvordan du kan forbedre din livsstil og forebygge yderligere problemer, hvilket typisk kan forbedres via kost, motion eller anden rådgivning. Der går som regel en uges tid, før du vil modtage en grundig journal, som indeholder en problemstilling på, hvordan vi får løst dit problem.

Hvem har gavn af osteopati?

Osteopati Kolding kan gavne folk i alle aldre. Vores behandlinger hjælper patienter, som har problemer i forhold til deres livsstil. Vi kan hjælpe med at finde ud af om symptomerne skyldes dårlige arbejdsstillinger, gentagne overbelastninger eller skader, som kan være sket på arbejde, i hjemmet eller fritiden. Helt specifikt hjælper klinikken for osteopati i Kolding klienter, som ikke længere har mulighed for at tage medicin for henholdsvis ømhed og smerter.

Så hvis du lider af rygsmerter, nakkesmerter og eventuelt tilhørende nervesmerter, så skal du booke en tid her hos osteopati i Kolding. Vi behandler alt fra skuldre, albuer, håndled, hænder til hofter, knæ, ankler, fødder og meget mere. Uanset hvad problemet måtte være, så vil vi finde den bedste behandlingsform til dig her hos osteopati klinikken i Kolding.