Akupunktur Vejle

Hos os får du en professionel behandling med akupunktur. Vi har mange års erfaring inden for akupunktur, hvor vi selv med Lasota Akademi uddanner kursister i akupunktur.

RAB TCM akupunktur ved Miro Taba Behandling 60 min. 1000,-
RAB TCM akupunktur ved Miro Taba Behandling 30 min./45 min. 500,-/750,-
1. RAB akupunktur behandling og diagnosticering Behandling 60 min. 700,-
RAB akupunktur behandling Behandling 30 min./45 min. 350,-/480,-
BOOK TID TIL AKUPUNKTUR
Akupunktur i Fredericia

Hvis du lider af smerter eller spændinger i kroppen, har spændingshovedpine, migræne eller kvalme, eller hvis du føler dig stresset eller udbrændt, ønsker hjælp til fertilitet eller undervejs i graviditeten, så kan vi med akupunktur i Vejle hjælpe dig med både disse eller andre symptomer og sygdomme. Akupunktur er oprindeligt en gammel kinesisk naturfilosofi og behandlingsform og er forklaret ud fra principperne om yin og yang og genoprettelse af kroppens og sindets energibalance. I vesten har vi erfaret, at kineserne havde styr på denne behandlingsform, og at den hjalp rigtig mange mennesker af med spændinger osv., og derfor har vi i vesten taget behandlingsformen til os. Du behøver derfor ikke at skulle helt til Kina for at blive behandlet med en effektiv akupunktur – du kan også få akupunktur i Vejle. Med akupunktur i Vejle behøver du ikke at skulle langt væk hjemmefra for at få den rette hjælp.

Sådan fungerer akupunktur i Vejle

Når du bliver behandlet med akupunktur i Vejle, bliver nerverne stimuleret, og der opstår øget blodgennemstrømning i dét område, der bliver behandlet, og resultatet er, at der bliver udskilt smertedæmpende hormoner. Behandlingen med akupunktur i Vejle gør ikke ondt, men man kan opleve en trykkende eller sovende fornemmelse dét sted, hvor nålene er indsat og måske en let ømhed. Du bliver behandlet med nåle i kroppen af en 10 til 25 minutters varighed og får som regel en 6 behandlinger, hvorefter opnår en optimal positiv effekt, hvor dine eventuelle smerter, spændinger, følelsen af stress osv. forsvinder.

Ifølge den 5000 år gamle kinesiske filosofi og tilgang til akupunktur, genopretter akupunkturnålene kroppens normale energibalance, og derved bliver man rask i både krop og sind. Akupunktur i Vejle kan også benyttes til forebyggende behandlinger, og ofte benyttes akupunkturen som en komplementær behandlingsform. Når du bliver behandlet med akupunktur i Vejle, bliver lidelser elimineret og områder i kroppen bliver bedøvet, og vi forebygger andre eventuelle sygdomme og symptomer.

Kinesisk og vestlig akupunktur

Alle mennesker har 12 meridianbaner, siger den kinesiske teori. I disse meridianbaner strømmer der en energi bestående af yin og yang, og hver af disse baner er tilknyttet et organ, som banerne forsyner med energi. Det er, når der opstår ubalance i denne energi, at der også opstår sygdomme og forskellige symptomer. Da meridianbanerne netop er forbundet med akupunkturpunkterne, som påvirker nervebanerne og centralnervesystemet, kan man med akupunktur genskabe balance i banernes energi. Med akupunktur i Vejle har vi blandt andet fokus på denne teori. Når vi udfører akupunktur i Vejle, integrerer vi nemlig den traditionelle kinesiske medicin med den vestlige viden om akupunktur. Behandlerne, der foretager akupunktur i Vejle, har i løbet af deres uddannelsesforløb både opnået en bred viden om den flere årtusinder gamle kinesiske teori om akupunktur, men de har samtidig også fået en bred og dybdegående viden om den seneste forskning på området og de nyeste teknologier. Derved kan du få akupunktur i Vejle af højeste kvalitet. Få derfor bugt med dine symptomer og sygdomme med effektiv akupunktur i Vejle.

BOOK TID TIL AKUPUNKTUR

Hvor kan akupunktur anbefales?

Hvad kan behandles med akupunktur og hvilke behandlinger?

I teorien alle sygdomme og bevægeapparatsskader, dog ikke cellesygdomme.

WHO’s liste over sygdomme hvor akupunktur anbefales.

Luftvejssygdomme:

Akut bihulebetændelse
Akut ritis (snue)
Forkølelse
Halsbetændelse
Bronkitis
Bronkial astma

Øjenlidelser:

Øjenkatar
Nethindebetændelse
Nærsynethed
Grå stær