Akupunktur Middelfart

Hos os får du en professionel behandling med akupunktur. Vi har mange års erfaring inden for akupunktur, hvor vi selv med Lasota Akademi uddanner kursister i akupunktur.

RAB TCM akupunktur ved Miro Taba Behandling 60 min. 1000,-
RAB TCM akupunktur ved Miro Taba Behandling 30 min./45 min. 500,-/750,-
1. RAB akupunktur behandling og diagnosticering Behandling 60 min. 700,-
RAB akupunktur behandling Behandling 30 min./45 min. 350,-/480,-
BOOK TID TIL AKUPUNKTUR
Akupunktur i Fredericia

Akupunktur er oprindeligt en gammel kinesisk naturfilosofi og behandlingsform og er forklaret ud fra principperne om yin og yang og genoprettelse af kroppens og sindets energibalance. I vesten har vi taget behandlingsformen til os, fordi vi har erfaret, at den er meget effektiv. Du behøver derfor ikke at skulle helt til Kina for at få akupunktur – du kan også få akupunktur i Middelfart. Hvis du lider af smerter i kroppen, føler dig stresset eller udbrændt, ønsker hjælp til fertilitet eller undervejs i graviditeten, eller hvis du har spændingshovedpine, migræne eller kvalme, så kan akupunktur hjælpe dig af med blandt andet disse og andre sygdomme. Med akupunktur i Middelfart behøver du ikke at skulle langt væk hjemmefra for at få den rette hjælp. Akupunktur i Middelfart kan også benyttes til forebyggende behandlinger, og ofte benyttes akupunkturen som en komplementær behandlingsform.

Sådan fungerer akupunktur i Middelfart

Når du bliver behandlet med akupunktur i Middelfart, foregår det på den måde, at der bliver indsat små, tynde nåle få millimeter i huden eller få centimeter i musklerne ved dét område af din krop, der har brug for behandling. Behandlingen med akupunktur i Middelfart gør ikke ondt, men man kan føle en trykkende eller sovende fornemmelse på dét sted, hvor nålene er indsat og måske en let ømhed. På mikroniveau sker der det, at nerverne stimuleres, hvilket kan resultere i en lokal øget blodgennemstrømning, og der bliver udskilt smertedæmpende hormoner. Behandlingen med akupunktur i Middelfart varer alt mellem 10 og 25 minutter, og der skal som regel 6 behandlinger til, før du får en helt optimal positiv effekt ud af behandlingerne. Men derefter oplever du også, at dine eventuelle smerter, spændinger, følelsen af stress osv. forsvinder. Ifølge den 5000 år gamle kinesiske filosofi og tilgang til akupunktur, genopretter akupunkturnålene kroppens normale energibalance, og derved bliver man rask i både krop og sind.

Akupunktur af den gamle og den nye skole

Den gamle kinesiske teori indenfor akupunktur er, at alle mennesker har 12 meridianbaner, hvori der strømmer en energi bestående af yin og yang, og hver bane er tilknyttet et organ, og den forsyner dette organ med energi. Det er ofte en ubalance i denne energi, der giver symptomer og sygdomme, og som kan behandles med akupunktur. Disse meridianbaner er desuden forbundet med akupunkturpunkterne, som påvirker nervebanerne og centralnervesystemet. Med akupunktur i Middelfart er det også denne teori, vi har for øje. Når vi udfører akupunktur i Middelfart, integrerer vi netop den traditionelle kinesiske medicin med den vestlige videnskab. Det betyder med andre ord, at når du får akupunktur i Middelfart er det af behandlere, der under deres uddannelsesforløb både bliver godt bekendte med den flere årtusinder gamle viden om akupunktur, og samtidig får de viden om den seneste forskning og de nyeste teknologier på området, således at du får akupunktur i Middelfart af højeste kvalitet. Når du bliver behandlet med akupunktur i Middelfart, bliver lidelser elimineret og områder i kroppen bliver bedøvet. Oplev en effektiv behandling med akupunktur i Middelfart.

BOOK TID TIL AKUPUNKTUR

Hvor kan akupunktur anbefales?

Hvad kan behandles med akupunktur og hvilke behandlinger?

I teorien alle sygdomme og bevægeapparatsskader, dog ikke cellesygdomme.

WHO’s liste over sygdomme hvor akupunktur anbefales.

Luftvejssygdomme:

Akut bihulebetændelse
Akut ritis (snue)
Forkølelse
Halsbetændelse
Bronkitis
Bronkial astma

Øjenlidelser:

Øjenkatar
Nethindebetændelse
Nærsynethed
Grå stær