Akupunktur Kolding

Hos os får du en professionel behandling med akupunktur.

Vi har mange års erfaring inden for akupunktur, og uddanner selv akupunktører i Lasota Terapi Akademi.

RAB TCM akupunktur ved Miro Taba Behandling 60 min. 1000,-
RAB TCM akupunktur ved Miro Taba Behandling 30 min./45 min. 500,-/750,-
1. RAB akupunktur behandling og diagnosticering Behandling 60 min. 700,-
RAB akupunktur behandling Behandling 30 min./45 min. 350,-/480,-
BOOK TID TIL AKUPUNKTUR
Akupunktur i Fredericia

Når du bliver behandlet med akupunktur i Kolding, får du indsat små, tynde nåle ganske få millimeter i huden eller få centimeter i musklerne ved dét område af din krop, der har brug for behandling. Inde i din krop sker der det, at nerverne bliver stimuleret, og der opstår en øget blodgennemstrømning i dét område, der bliver behandlet, og resultatet er, at der bliver udskilt smertedæmpende hormoner. Behandlingen med akupunktur i Kolding gør ikke ondt, men man kan føle en trykkende eller sovende fornemmelse på dét sted, hvor nålene er indsat og måske en let ømhed. Ifølge den 5000 år gamle kinesiske filosofi og tilgang til akupunktur, genopretter akupunkturnålene kroppens normale energibalance, og derved bliver man rask i både krop og sind. Behandlingen med akupunktur i Kolding varer alt mellem 10 og 25 minutter, og der skal som regel 6 behandlinger til, før du får en helt optimal positiv effekt ud af behandlingerne. Men derefter oplever du også, at dine eventuelle smerter, spændinger, følelsen af stress osv. forsvinder.

Hvad hjælper akupunktur med?

Hvis du lider af smerter eller spændinger i kroppen, har spændingshovedpine, migræne eller kvalme, eller hvis du føler dig stresset eller udbrændt, ønsker hjælp til fertilitet eller undervejs i graviditeten, så kan akupunktur hjælpe dig. Når vi giver akupunktur i Kolding, kan vi også forebygge eventuelle sygdomme og symptomer, og ofte benyttes akupunkturen som en komplementær behandlingsform. Med akupunktur i Kolding behøver du ikke at skulle langt væk hjemmefra for at få den rette hjælp. Akupunktur er oprindeligt en gammel kinesisk behandlingsform naturfilosofi, der genopretter kroppens og sindets energibalance ud fra principperne om yin og yang. I vesten har vi erfaret, at kineserne havde styr på denne behandlingsform og hjalp rigtig mange mennesker af med spændinger osv., og derfor har vi i vesten taget behandlingsformen til os. Du behøver derfor ikke at skulle helt til Kina for at få akupunktur – du kan også få akupunktur i Kolding.

Kinesisk og vestlig akupunktur i Kolding

Helt nede på detaljeniveau er den kinesiske teori indenfor akupunktur, at alle mennesker har 12 meridianbaner, hvori der strømmer en energi bestående af yin og yang, og hver bane er tilknyttet et organ, som bliver forsynet med energi. Hvis der er ubalance i denne energi, opstår der sygdomme og forskellige symptomer, som kan afhjælpes med akupunktur. Meridianbanerne er netop forbundet med akupunkturpunkterne, og disse påvirker nervebanerne og centralnervesystemet. Med akupunktur i Kolding er det også denne teori, vi har for øje. Når vi udfører akupunktur i Kolding, integrerer vi nemlig den traditionelle kinesiske medicin med den vestlige viden om akupunktur. Når du får akupunktur i Kolding, er det således af behandlere, der i løbet af uddannelsesforløbet både opnår en bred viden om den flere årtusinder gamle kinesiske teori om akupunktur, og samtidig får de en dybdegående viden om den de nyeste teknologier på området og den seneste forskning. Derved kan du få akupunktur i Kolding af højeste kvalitet. Når du bliver behandlet med akupunktur i Kolding, bliver lidelser elimineret og områder i kroppen bliver bedøvet. Få derfor bugt med dine symptomer og sygdomme med effektiv akupunktur i Kolding.

BOOK TID TIL AKUPUNKTUR

Hvor kan akupunktur anbefales?

Hvad kan behandles med akupunktur og hvilke behandlinger?

I teorien alle sygdomme og bevægeapparatsskader, dog ikke cellesygdomme.

WHO’s liste over sygdomme hvor akupunktur anbefales.

Luftvejssygdomme:

Akut bihulebetændelse
Akut ritis (snue)
Forkølelse
Halsbetændelse
Bronkitis
Bronkial astma

Øjenlidelser:

Øjenkatar
Nethindebetændelse
Nærsynethed
Grå stær