Hvad er et bækkenbælte? Der findes forskellige bækkenbælter, men hvilke fordele og ulemper er der ved brug af et? I nedenstående video kan du høre om fordele og ulemper ved at bruge det.

Det har vist sig at mere end 30 % af patienter som har kroniske rygsmerter stammer fra bækkenet. Sagt på en anden måde, er der rigtig mange kroniske rygpatienter, som ikke tror de kan hjælpes, fordi de ikke har fået den rigtige terapidiagnose. Bækkenproblematik er et meget komplekst system, som kræver stor forståelse i hvordan kroppen fungerer samlet og årelang erfaring i behandling. Bækkenet er overset af mange behandlere, fordi bækkenet ikke har den store bevægelighed. Men fakta er, at det kan bevæge sig, og man skel se bækkenet som kroppens fundament, som både skal være stabilt og bevægeligt. Bare en lille skævhed, kan have stor betydning for resten af kroppen. Mange patienter med bækkenproblemer, er også røntgen diagnosticeret og/eller MR-scannet, og her har de fået den besked at alt er fint. Men her skal du bare huske, at det er de bevægeapparat som undersøges, og som ordet siger, et apparat der er beregnet til at bevæge sig. Så scanninger siger faktisk ikke andet end, der ikke er noget som er skadet eller der ligge sygdom bagved, hvilke selvfølgelig kan være rart at få afkræftet.

Et bækkenbælte kan være en rigtig god ide, hvis du samtidig også er i en eller anden behandling. Du kan købe et kvalitets bækkenbælte her.

Hvis du vil have undersøgt eller behandlet dit bækkenproblem, så kontakt os på Klinik Lasota på telefon 75915768 eller info@lasota.dk.

Du kan også se mere eller læse om de forskellige terapiformer vi tilbyder under behandlinger.
Vi har mere end 22års erfaring i bækkenproblematik, og klinikken råder over nyeste behandlings og undersøgelsesudstyr, og tæller 12 forskellige terapeuter med hver deres specialer, fra osteopati til manuel terapi, fra zoneterapi til akupunktur.

Hør Jan Lasota fortælle om fordele og ulemper ved at have bækkenbælte på imod bækkensmerter i videoen.