2016-11-15T07:56:07+00:00

Zoneterapi

Zoneterapi er for dig der gerne vil øge sin sundhedstilstand. Vi mennesker er en sammensat organise. Hvis noget ikke fungerer som det skal, bliver der ubalance. Resultatet er sygdom, smerter, træthed og utilpashed. Behandlingen hjælper ofte til genoprettelse af balancen.

Under og på fødderne findes et fuldstændigt kort over hele menneskekroppen. Hver del af kroppen har en zone på fødderne som kaldes en refleszone. Hvis der er ømhed i en reflekszone hænger det sammen med, at en del af kroppen ikke fungerer optimalt. Ved at behandle de ømme reflekszoner med specielle trykkombinationer, kan zoneterapeuten påvirke organerne til at bedre kroppens funktion, og dermed genoprette kroppens balance.

Børn kan også have stor glæde af zoneterapi. Børn responderer hurtigt på behandlingen, og det er glædeligt at se, hvor godt de kommer i trivsel på relativ kort tid.

Nogle børn reagerer ofte med mellemørebetændelse hver gang de er forkølede, og der er tendens til at mange skal igennem indlæggelse af dræn.

Mange bruger zoneterapi, selv om de ikke har helbredsproblemer. De gør det for at vedligeholde en god sundhedstilstand og som forebyggende behandling.

Hovedpine/migræne
Fordøjelsesproblemer
Allergi
Hormonelle forstyrrelser
Kredsløbssygdomme
Betændelsestilstande
Forkølelsessymptomer
Øjne- og øre problemer og meget mere

Zoneterapi er specielt godt til babyer og børn og har vist sig at være uhyre effektiv.

Zoneterapi

Læs mere om behandlingsformen her